گروه ادب و هنر: هفتمین جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا (ع) با حضور رئیس جمهوری پایان یافت

در این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب مبلغ ‌‌٢٠٠ میلیارد تومان برای ستاد راهبردی زیارت به‌منظور ساماندهی امور زائران در هیأت دولت خبر داد.

سیدمحمد حسینی در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: شاید این جشنواره، که این دوره به 3 بخش ملی، بین‌المللی و ویژه اختصاص یافت، مصداق این دعای حضرت باشد که فرمودند: «خداوند رحمت کند بندگانی را که امر ما را احیا می‌کنند».

آن طور که ایسنا نوشته است، حسینی درباره دیگر ویژگی‌های جشنواره امسال عنوان کرد: جشنواره امام رضا(ع) در بخش ملی با افزایش ‌‌٣٠درصدی آثار و تولیدات در ‌‌٣٠ استان، به اشاعه فرهنگ رضوی پرداخت و بخش بین‌الملل آن با همراهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ‌‌٢٠ کشور به سرانجام رسید.

حسینی از شروع بخشی ویژه در جشنواره خبر داد و ابراز داشت: شناسایی مسیر حرکت امام رضا(ع) از دروازه ورودی و قدمگاه‌های حضرت تا مرو و توس از برنامه‌های جدی جشنواره است.

او با بیان اینکه جاده ولایت اسمی بامسماست، افزود: جاده ولایت منبعث از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و حمایت رئیس‌جمهور، مسیریابی خواهد شد. در این مسیر که اهواز آغازین منطقه ورود امام است و به‌طور تقریبی شلمچه نقطه مبدأ است، تا اقلیم فارس و پس ازآن تا ابرکوه یزد و نیشابور و از مرو تا توس مسیری است که مشامی پاک می‌طلبد.

در این مراسم که با حضور ریاست‌جمهور و ‌‌١٥٠ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از محمدحسین صفار هرندی، پویا خراسانی، تبسم نوازوارائچ، یدالله صفر‌زاده، علی‌اصغر سالاری، محمدجواد محمدی‌زاده و مرتضی عاملی به‌عنوان برگزیدگان خادمین فرهنگ رضوی تقدیر و نشان رضوی به آنها اهدا شد.

هرچند جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع) سابقه 7ساله دارد و آغازش مربوط به دولت گذشته است، اما صفارهرندی به‌عنوان وزیر دولت اول احمدی‌نژاد، در سخنرانی رئیس‌جمهور نیز به خاطر قوام، شکل‌گیری و گسترش جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع) مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

محمود احمدی‌نژاد گفت: از آقای صفار هرندی برادر عزیز خود که در قوام، شکل‌گیری و گسترش این جشنواره زحمت فراوانی کشیدند تشکر می‌کنم و از آقای حسینی نیز می‌خواهم تا با همین شتاب در گسترش این جشنواره تلاش کنند و به شما بگویم که ما می‌توانیم به‌جایی برسیم که همه لحظات ما سرشار از امام رضا(ع) باشد.

وی افزود: این جشنواره تنها مختص به یک گروه، جغرافیا و یک رشته فرهنگی و ادبی نیست و باید همه رشته‌های فرهنگی در این جشنواره فعال شوند و همه باید به یاد امام باشند و این امر شدنی است.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: همه باید برنامه‌ریزی کنند و دولت و مجلس نیز از شما پشتیبانی می‌کند؛ چرا که فرهنگ رضوی تجلی فرهنگ دینی و پیش درآمد فرهنگ علوی است و این چیزی است که بشر بیش از پیش به آن نیاز دارد.

جشن رضوی در تهران

اما در تهران نیز  سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: ما در بحث فرهنگی اگر تمام توانمان را بر این بگذاریم که روی 2 بحث قرآن و اهل‌بیت بیشتر کار کنیم، توانسته‌ایم به تمام رسالت خود عمل کنیم.

به نوشته فارس، محمدجواد شوشتری عصر روز چهارشنبه در جشن بزرگ ولادت امام رضا(ع) که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شبکه تهران در تالار آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، ادامه داد: وجود امام رضا(ع) در ایران باعث افتخار مسلمانان و غیرمسلمانان است، اما متأسفانه ما در این زمینه کم کار کرد‌ه‌ایم، ما فقط از امام رضا(ع) انتظار داریم تا حاجات ما را برآورده کند؛ اما کمتر به سیره امامان پرداخته‌ایم، آیا  غیر از این است که آنها به‌دنبال سعادت ما هستند؟

کد خبر 94040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز